Når alt er i bevegelse, er det ikke et alternativ å stå stille
Den digitale utviklingen går raskere enn noensinne og påvirker hele samfunnet med nye muligheter og utfordringer.
Alle virksomheter må forholde seg til ny teknologi for å bli mer effektive og utvikle bedre tjenester. De aller fleste arbeider med dette i det daglige, men det kan være vanskelig å vite om prioriteringene som velges er de riktige og om de gjennomføres på en god måte.
Det å lykkes med digital utvikling handler ikke bare om teknologi, men også om organisering, kultur, ledelse, styring, prosesser og kompetanse.

Foto: iStock-ChajusAtelier
Hva er en digital modenhetsanalyse?
En digital modenhetsanalyse kan gjennomføres på tre til fem uker med følgende steg:

Den digitale modenhetsanalysen består av to deler. Den første delen er en nettbasert spørreundersøkelse for å kartlegge virksomhetens situasjon.
Resultatet sammenlignes med digitalt modne virksomheter og danner et godt informasjonsgrunnlag for den andre delen av arbeidet. Her benyttes det sammenstilte resultatet i en eller flere arbeidsmøter med nøkkelpersoner fra ulike deler av virksomheten, hvor A-2 fasiliterer diskusjoner som skaper innsikt og felles forståelse. En del av dette er å vurdere evne og vilje til å omstille seg i tråd med de digitale endringene.
Hvorfor velge A-2 som tjenesteleverandør for å gjøre en digital modenhetsanalyse?
Kontaktpersoner
Vil du vite mer om hvordan A-2 kan bistå deg i prosessen kan du kontakte Ann-Christine Moberg og Thorleif Paus
Kontaktinformasjon
A-2 Norge AS
Tlf: +47 22 55 04 77
post@a-2.no
Drammensveien 173, 0277 Oslo
Inngang Drammensveien 175
Postboks 468 Skøyen, 0213 Oslo